Etiquetes

1r cicle (87) 1r primària (100) 2n cicle (2) 2n primària (75) 3r cicle (17) 3r primària (9) 5é Primària (2) Amics del 10 (7) atzar i probabilitat (1) Bingo (3) blocs multibase (1) càlcul mental (20) calculadora (2) club dels mellats (1) coordenades (6) cossos geomètrics (1) Cubo Rubik (1) cursos (1) decimals (6) descomposició (14) desena (1) dies de la setmana (1) diners (3) divisions (4) dobles (5) dreta/esquerra (1) entrenament mental (1) escriptura de nombres (12) estacions (3) Estimació i aproximació (2) estratègia (1) Euros (6) Fitxes (7) FPD (3) Fraccions (9) Geometria (19) Geoplà (12) gràfics (4) hores (5) Infantil (1) instruments de mesura (3) joc aranya o sol (9) jocs cartes (1) jocs de càlcul (3) jocs de numeració (10) jocs online (7) material manipulatiu online (2) material propi (2) mesos de l'any (1) mesura (1) mesura d'angles (1) mesures capacitat (2) mesures longitud (8) mesures massa (7) multiplicacions (13) Nadal (4) nombres amb lletra (1) nombres negatius (1) nombres romans (2) numeració (31) OAOA (43) operacions bàsiques (7) oratge (13) Orientació espacial (2) palets (1) Passaparaula (1) Pentòmino (2) piràmides (1) Pius de colors (1) Policubs (2) polígons (2) potències (1) problemes (11) projecte (1) propietats multiplicació (3) Quinzet (1) raonament (1) Rectes (1) recursos online (1) Regletes Cuisenaire (64) repartir (1) Reptes matemàtics/Retos matemáticos (1) restes (11) robòtica (8) Rutines (3) Sacs de Paco (6) sèries (8) simetria (2) sumes (21) Taller Matemàtiques (1) Tangram (14) taula del 100 (11) taules de multiplicar (28) taules i gràfics (5) temperatura (6) temps (6) tutorials (11)

miércoles, 29 de enero de 2020

PRACTIQUEM AMB EL TANGRAM. TOC DE MANS

Esta setmana hem tornat a fer figures amb el Tangram, però esta volta no hem fet cadascú la figura al seu ritme. Les hem fetes seguint unes normes:
1. Mirem la figura que anem a fer i pensem quina serà la primera peça que col·locarem. (Només mirem i pensem, no toquem res)
2. Quan la mestra pega amb les mans, cadascú d enosaltres agafa la peça que ha pensat i la col·loca.
3. Pensem quina serà la pròxima peça que col·locarem i a toc de mans, la posaran.
4. Farem este procediment fins que tots tinguem posades les peces i tinguem feta la figura.
5. Alguns companys explicaran a la resta, com han fet la figura, ordenadament i utilitzant el vocabulari correcte: triangle gran, mitjà, xicotet, quadrat i trapezoide.

Amb aquesta activitat hem vist que no tots comencem pel mateix lloc,  però que al final, tots aconseguim el mateix objectiu.







No hay comentarios:

Publicar un comentario