La setmana passada vam treballar amb els geoplans. La primera consigna sempre és que el col·loquem en posició que la coordinada (0,0) estiga a la part de baix esquerra.
Després se'ns va demanar que férem un quadrat. Vam estar mirant el que havíem fet i ens vam adonat que alguns havien fet rectangles (No eren els 4 costats iguals). Després havíem de fer un altre quadrat i finalment, un tercer quadrat dins d'un dels altres.
Vam fer també altres figures que tenen 4 costats, anomendes QUADRILÀTERS, com el romboide (Aquesta la coneixem perquè és una de les peces del Tangram).
Etiquetes
1r cicle
(87)
1r primària
(100)
2n cicle
(2)
2n primària
(75)
3r cicle
(33)
3r primària
(9)
5é Primària
(2)
Amics del 10
(7)
arrels quadrades
(1)
atzar i probabilitat
(1)
Bingo
(3)
blocs multibase
(1)
càlcul mental
(20)
calculadora
(2)
club dels mellats
(1)
coordenades
(7)
cossos geomètrics
(4)
Cubo Rubik
(1)
cursos
(1)
decimals
(6)
descomposició
(14)
desena
(1)
dies de la setmana
(1)
diners
(3)
divisions
(4)
Divisors
(1)
dobles
(5)
dreta/esquerra
(1)
entrenament mental
(1)
escriptura de nombres
(12)
estacions
(4)
Estimació i aproximació
(2)
estratègia
(1)
Euros
(6)
Fitxes
(7)
FPD
(3)
Fraccions
(11)
Geometria
(30)
Geoplà
(13)
gràfics
(4)
hores
(5)
Infantil
(1)
instruments de mesura
(3)
joc aranya o sol
(9)
jocs cartes
(1)
jocs de càlcul
(3)
jocs de numeració
(10)
jocs online
(10)
material manipulatiu online
(2)
material propi
(2)
mesos de l'any
(1)
mesura
(1)
mesura d'angles
(1)
mesures capacitat
(2)
mesures longitud
(8)
mesures massa
(7)
multiplicacions
(13)
Nadal
(4)
nombres amb lletra
(1)
nombres negatius
(2)
nombres primers
(1)
nombres romans
(2)
numeració
(31)
OAOA
(43)
operacions bàsiques
(7)
oratge
(13)
Orientació espacial
(2)
palets
(1)
Passaparaula
(1)
Pentòmino
(2)
piràmides
(1)
Pius de colors
(1)
Policubs
(2)
polígons
(4)
potències
(2)
problemes
(11)
projecte
(1)
propietats multiplicació
(3)
Quinzet
(1)
raonament
(1)
Rectes
(1)
recursos online
(1)
Regletes Cuisenaire
(66)
repartir
(1)
Reptes matemàtics/Retos matemáticos
(1)
restes
(11)
robòtica
(8)
Rutines
(4)
Sacs de Paco
(6)
sèries
(8)
simetria
(2)
sumes
(21)
Taller Matemàtiques
(1)
Tangram
(16)
taula del 100
(11)
taules de multiplicar
(28)
taules i gràfics
(5)
temperatura
(6)
temps
(6)
tutorials
(11)
miércoles, 5 de febrero de 2020
CONSTRUÏM LA TAULA DEL 4 A PARTIR DE QUADRATS
Ahir en classe de Matemàtiques se'ns va demanar que construírem tots els quadrats que puguèrem amb regletes. Havíem de tindre en compte que en cada costat només podia haver una regleta i per supost, tenir en compte que els quadrats tenen els 4 costats iguals.
I a partir d'aquests quadrats hem construït la taula del 4!!!!
4 vegades el 1 = 4
4 vegades el 2 = 8
4 vegades el 3 = 12
o com nosaltres ho escrivim:
4 · 1 = 4
3 · 2 = 8
4 · 3 = 12
4 · 4 = 16
4 · 5 = 20
4 · 6 = 24
4 · 7 = 28
4 · 8 = 32
4 · 9 = 36
4 · 10 = 40
4 · 11 = 44
4 · 12 = 48
Després d'escriure la taula en la pissarra i demanar que miren si troben alguna semblança amb la taula del 2, alguns companys s'han donat compte que la taula del 4 és el doble de la taula del 2!!!
I a partir d'aquests quadrats hem construït la taula del 4!!!!
4 vegades el 1 = 4
4 vegades el 2 = 8
4 vegades el 3 = 12
o com nosaltres ho escrivim:
4 · 1 = 4
3 · 2 = 8
4 · 3 = 12
4 · 4 = 16
4 · 5 = 20
4 · 6 = 24
4 · 7 = 28
4 · 8 = 32
4 · 9 = 36
4 · 10 = 40
4 · 11 = 44
4 · 12 = 48
Després d'escriure la taula en la pissarra i demanar que miren si troben alguna semblança amb la taula del 2, alguns companys s'han donat compte que la taula del 4 és el doble de la taula del 2!!!
viernes, 31 de enero de 2020
miércoles, 29 de enero de 2020
REPTE: FER UN TRIANGLE AMB EL MÀXIM NOMBRE DE PECES DEL TANGRAM
PRACTIQUEM AMB EL TANGRAM. TOC DE MANS
Esta setmana hem tornat a fer figures amb el Tangram, però esta volta no hem fet cadascú la figura al seu ritme. Les hem fetes seguint unes normes:
1. Mirem la figura que anem a fer i pensem quina serà la primera peça que col·locarem. (Només mirem i pensem, no toquem res)
2. Quan la mestra pega amb les mans, cadascú d enosaltres agafa la peça que ha pensat i la col·loca.
3. Pensem quina serà la pròxima peça que col·locarem i a toc de mans, la posaran.
4. Farem este procediment fins que tots tinguem posades les peces i tinguem feta la figura.
5. Alguns companys explicaran a la resta, com han fet la figura, ordenadament i utilitzant el vocabulari correcte: triangle gran, mitjà, xicotet, quadrat i trapezoide.
Amb aquesta activitat hem vist que no tots comencem pel mateix lloc, però que al final, tots aconseguim el mateix objectiu.
1. Mirem la figura que anem a fer i pensem quina serà la primera peça que col·locarem. (Només mirem i pensem, no toquem res)
2. Quan la mestra pega amb les mans, cadascú d enosaltres agafa la peça que ha pensat i la col·loca.
3. Pensem quina serà la pròxima peça que col·locarem i a toc de mans, la posaran.
4. Farem este procediment fins que tots tinguem posades les peces i tinguem feta la figura.
5. Alguns companys explicaran a la resta, com han fet la figura, ordenadament i utilitzant el vocabulari correcte: triangle gran, mitjà, xicotet, quadrat i trapezoide.
Amb aquesta activitat hem vist que no tots comencem pel mateix lloc, però que al final, tots aconseguim el mateix objectiu.
lunes, 27 de enero de 2020
APRENEM A FER UN QUADRAT AMB EL TANGRAM
miércoles, 15 de enero de 2020
FEM FIGURES AMB EL ROBOT BUBBLE
Bubble és un robot de la marca Clementoni que ens permet fer dibuixos programant-lo amb coordenades. Té unes targetes amb els dibuixos i les coordenades i nosaltres les programem amb el robot. Després li donem a l'ok per tal que faça el dibuix i veure si ho hem fet bé..
El robot ens l'ha deixat Julio Pacheco, professor de l'UJI. Moltes gràcies!
Mireu el resultat:
Suscribirse a:
Entradas (Atom)